dijous, 20 de març del 2008

Físic mínim exigible

Una de les coses que vam comentar va ser que havíem de millorar físicament, però a quin nivell hauríem d'estar? Alguns tests indicatius serien:

- 1000m de cames en menys de 13:30 minuts (òptim en 12')
- aguantar bé sèries de 100m cames cada 1:20 (millor cada 1:15)
- aguantar bé 500m fent una piscina apnea i una crol, seguit i a bon ritme
- aguantar 40 sèries de 25m apnea cada 30'', agafant ritme de menys de 20'' per apnea
- fer més de 15 sèries en el test de 7' de piscines de 25m apnea, descansant el que vulguis

Com a indicatiu, el Jordi Matas va fer a principi de temporada 12:40 als 1000m, arriba a les sèries de 100m cames cada 1:15, fa una piscina de 25m quan calgui, l'any passat en va arribar a fer 100 sèries de 25m apnea cada 30'' i el test d'apnea fa temps que no el fa (però està entre 16 i 17 sèries). I tot això sense entrenar-se massa, així que si nosaltres ens entrenem també podem fer-ho!!! A veure si us animeu a apuntar alguns resultats que feu, simplement per adonar-nos del moment en el que estem i poder comparar dintre d'un temps!

2 comentaris:

Àngel_13 ha dit...

Començo jo, que sé que no estic bé de resistència: 14:20 en 1000m cames, aguanto les sèries de 100m cames cada 1:30, aguanto 300m de 25apnea-25crol, puc fer 20 sèries de 25m apnea cada 30'' però em saturo després, arribo a 15 sèries al test de 7' una mica just. I vosaltres??

pegatroles ha dit...

JO, quan m'hagi recuperat del genoll hi apuntaré tot el que faig. Però us ben asseguroo que no estic prou bé per dir que supero els mínims. Tinc curiositat per saber on em trobo...

Tot i així està bé tenir una referència de a on hem d'arribar, o si més no, de cap a on hem d'apuntar quan entrenem...